Jednym z największych producentów mineralnej wełny szklanej w Europie jest URSA, firma z tradycjami, która na rynku istnieje już od 1949 roku. Swoją działalność w Polsce rozpoczęła w roku 1997 i od tamtej pory znajduje się wśród liderów tej branży na naszym rynku. Jednym z ważnych aspektów w działalności założeniem firmy jest odpowiedzialna polityka środowiskowa, która realizowana jest dzięki przyjętej strategii zrównoważonego rozwoju. Strategia ta obejmuje działania dążące do redukcji emisji CO
2, racjonalnego gospodarowania energią, a także poprawy warunków bezpieczeństwa i zdrowia pracowników oraz usprawnienia procesów zarządzania przedsiębiorstwem.
Wełna mineralna – wyjątkowy rodzaj ocieplenia
Szklana wełna mineralna ma wiele zalet, które wyróżniają ją na tle innych materiałów termoizolacyjnych. Nie tylko doskonale chroni przed zimnem, ale również „oddycha”, umożliwiając zawartej w powietrzu parze wodnej swobodne przenikanie. Co więcej, materiał ten jest niepalny oraz odporny biologicznie i chemicznie. Dobrze wycisza poprzez pochłanianie dźwięków. Dzięki sprężystości łatwo dopasowuje się do ocieplanej przestrzeni i szczelnie ją wypełnia. Ten materiał izolacyjny sam w sobie nosi miano ekologicznego – dlaczego? Przede wszystkim dzięki temu, że produkuje się go z naturalnych surowców, tj. piasku kwarcowego oraz stłuczki szklanej, którą pozyskuje się w procesie recyklingu. Dodatkowo zastosowanie wełny w termoizolacji budynków znacznie poprawia ich efektywność energetyczną i zapobiega stratom energii. Jednak marka URSA sięga znacznie dalej, wdrażając dodatkowe rozwiązania technologiczne dążące do redukcji gazów cieplarnianych i zwiększa efektywność zarządzania energią.
Doświadczenie i jakość
Strategia zrównoważonego rozwoju przyjęta przez markę URSA zakłada, że liczyć powinno się nie tylko zaspokajanie obecnych potrzeb, ale także perspektywa przyszłości, jaką pozostawimy po sobie kolejnym pokoleniom. Dlatego też URSA podejmuje wyzwanie walki o lepsze jutro. Marka zobowiązała się do roku 2030 zmniejszyć emisję CO
2 o 30%, dzięki czemu ślad węglowy zostanie w znaczący sposób zredukowany, a środowisko naturalne jak najmniej obciążone.
Program ESG
Program ESG (ang. Environmental, Social and Governance), czyli dosłownie – Środowisko, Kwestie Społeczne i Zarządzanie, to program który ustala kierunki działania, jakie trzeba podjąć wewnątrz firmy, aby uczynić znaczący krok w kierunku zrównoważonego rozwoju. To inicjatywa będącą ważnym elementem strategii macierzystej spółki Xella mającej na celu zadbanie o środowisko i społeczno-ekonomiczny rozwój.
Redukcja CO2
Marka URSA zobowiązała się zmniejszyć emisję CO
2 aż o 30% do roku 2030. W jaki sposób firma planuje taki cel osiągnąć?
Kluczowy jest bardzo zaawansowany recykling wewnętrzny i zewnętrzny w produkcji. Już w tym momencie markę charakteryzuje wysoki udział recyklingu, ale mimo wszystko firma mierzy dalej. Celem jest osiągnąć jeszcze większy odsetek materiałów odzyskiwanych podczas całego procesu produkcji materiału izolacyjnego. Zgodnie z założeniem, do roku 2030 w szklanej wełnie mineralnej URSA ma być aż 80% materiału z recyklingu. Obieg wtórny surowców pozwala na znaczną minimalizację odpadów i energii koniecznej do wydobycia surowców oraz oczywiście oszczędność ich oszczędność. Bardzo ważne jest również zastosowanie podczas produkcji zielonych źródeł energii czy też czystych i odnawialnych źródeł energii– ma to ogromne znaczenie przy obliczaniu śladu węglowego.
Celem marki URSA jest propagowanie wartości proekologicznych i wsparcie ochrony środowiska naturalnego. Zarówno wspomniane założenia związane z troską o środowisko, jak i te, które poruszają kwestie społeczne, jak zmniejszenie wypadków przy pracy, zwiększenie ilości miejsc kierowniczych wśród kobiet, czy zwiększenie ilości godzin szkoleniowych dla pracowników – wszystko to sprawia, że URSA jest firmą godną zaufania, u boku której warto wkraczać w przyszłość.